Alla inlägg den 2 oktober 2017

Av Mia Mia - 2 oktober 2017 14:36

Snart är det dags för en liten minisemester är väldigt skönt att åka iväg. Bara koppla bort allt som har med jobb,vardagsliv m.m att göra bara ha det mysigt och njuta. 


Jag och en som jag har varit ovän med blev vänner igår..eller vänner och vänner...vi får se hur det blir från min sida, han vill mer men inte jag och jag är rädd att vår vänskap inte kommer att fungera pga det men det visar sig när/om vi träffas eller inte som jag känner just nu har jag absolut ingen lust att träffa honom. 


Jag läste igenom gamla mail jag har på fb sen några år tillbaka. Haha va nästan skrattretande att läsa. Tänk att två människor kan vara så envisa och fylld med så mycket hat mot en helt okänd människa...men men..Kul att läsa i alla fall. 


Jag sitter nästan varje dag på blocket och letar efter marsvin...saknar deras Qi QI QI när det är gurka/grönsaker/hö/mat på gång, men jag har inte hittat några som jag vill ha riktigt och det kommer att ta tid. Men om jag skaffar marsvin så kommer väl fågeln att härma deras ljud till slut då har jag tre marsvin hahaha. Men jag ska ha 2 stycken. Då det är lag på att marsvin ska vara 2 då de är flockdjur!


Min ena kanin börjar bli tam också - han kommer fram mer och mer och sträcker sig mot buren när det vankas mat eller när jag närmar mig...trodde först att det va något fel på honom då han var så rädd men när jag hade haft honom ett tag fick jag veta att det va barn som hade använt honom som leksak och att han hade blivit slagen, tänkte först sälja honom men han är otroligt söt med sin wienerteckning och blå ögon så han får stanna.


Det finns människor som har varit arga på mig pga mina djur...men har fått veta i efterhand att det bara har varit avundsjuka.

Det finns människor som har/är arga på mig men bara ren avundsjuka...förstår inte. 


Läste i mailen på fb där 2 stycken spyr galla över mig men jag bryr mig inte. De är dom som är svaga inte jag! Inte längre i alla fall. Jag har varit väldigt svag...fruktansvärt svag genom allting. Men nu är jag starkare än vad jag varit på mycket länge. Inte helt stark. Men betydligt mycket starkare än förr.


Jag har några drömmar som jag vill genomföra i livet och det är: 


1. Ta hand om smådjur som ingen vill ha.

2. Hjälpa mobbade människor/barn. 
3. Flytta (I alla fall resa till Australien.

Det kommer jag att göra också speciellt nummer 3. Men det blir sen när inte mina föräldrar lever längre. Vad ska jag göra här då? Då ska jag sälja allt jag äger och har i möbelväg och när jag har fått in tillräckligt med pengar då sticker jag. Men hur länge kan det dröja? Minst 30 år i alla fall...kanske. 


Det är redan oktober om ca 2 månader vänder det och blir ljusare. (Vintersolståndet). Tiden går så otroligt fort. 


Nu ska jag lägga mig i ett varmt härligt bad...eller om jag ska bära ner soffan till förrådet...det kommer en ny soffa imorgon så tar jag mitt bad imorgon efter jobbet istället. 


//Mia







Ovido - Quiz & Flashcards