Alla inlägg under november 2017

Av Mia Mia - 4 november 2017 05:33

Denna vecka har varit helt okej. Har varit hemma från jobbet sedan i måndags då jag mådde så illa och hade ont i magen, får se hur nästa vecka blir om den blir bra eller inte....känner på mig att det kommer att bli en riktig skitvecka av nån konstig anledning får väl se om jag har rätt eller inte. 


Marsvinen har gjort sig någorlunda hemmastadd också, känns skönt. Förstår inte hur jag har kunnat vara utan marsvin med deras små kurrande och kuttrande och skrik vid matdags...mina har inte börjat skrika än när det är dags för mat men det kommer väl. 


Möblerade om igår..flyttade fågeln till ett hörn istället för vid fönstret och datorn till väggen mittemot..Jag blev mycket nöjd. Är även ute efter en tv-bänk av något slag...tror den ska vara vit och ganska så hög..eller låg det spelar inte så stor roll då jag kan sätta tv´n på väggen om bänken skulle bli för låg. 


Jag har börjat gått upp i vikt också...jag MÅSTE sätta fart att gå ner..men inte lätt när jag mår dåligt psykiskt efter år av psykisk misshandel. 

Va till läkaren här i veckan som tyckte att jag skulle ut i arbete heltid nu med detsamma...jag va så otroligt nära att gå ut ifrån rummet så usch! 

Finns det ingen läkare som förstår utmattningssyndrom längre??? Jag hade 1 jätte bra men hon slutade eller blev förflyttad, vet inte vilket. Men hon va verkligen jätte bra! 

Jag vill/måste ha en kvinnlig för de är lättare att prata med. 

När jag ringer runt till olika vårdcentraler så måste jag vara skriven på just den vårdcentralen men på 1177 tror jag står det att man kan gå till vilken vårdcentral som helst, men så är tydligen inte fallet...


Jag hittade en text som stämmer in väldigt bra eller om det är jag som skrivit den..kommer inte ihåg men den lyder så här: 


Jag har en stressjukdom (Utmattningssyndrom) 

Den påverkar min hjärna och gör att jag kan få svårigheter vid samtal, som svårt att finna orden,hackar och stammar,glömmer vad jag ska säga mm. 

I samtal med okända som inte vet om mina problem, blir jag obekväm och stressad när problemen uppstår. 

Att visa dig detta kort hjälper mig att känna mig lugnare i dessa situationer. 

Tack för din förståelse. 


Väldigt bra text faktiskt. 

Kommer att skriva ut denna text bara jag har möjlighet...behöver få tag på en skrivare. 


Jag hoppas verkligen att min hamster kommer att leva över sommaren 2018..han är ju inte sjuk eller något sådant men han blir 2 år nu till våren. Jag har ju köpt en utehage till honom som han måste prova...jag hoppas verkligen att sommaren 2018 blir betydligt bättre än sommaren 2017 vädermässigt. Annars va denna sommar helt underbar. 


Finns en person i Sverige som typ förföljer mig...han litar mer på vad som står på nätet än på mig...jag har lyckats flytta hans meddelanden till meddelandeförfrågningar på facebook så att han inte ska se när jag är online och att han inte ska se när jag läser hans meddelanden..kändes väldigt bra att jag lyckades med något själv för en gång skull utan att behöva fråga någon annan om hjälp...Han försöker även googla efter min blogg för jag sa förut när vi umgicks att jag skrev blogg men han frågade inte vad jag hade för namn på bloggen utan istället försöker han goggla mitt riktiga namn...hur vanligt är det att man har sitt vanliga namn i en blogg?? Haha..idiot. 


Får se om det blir nå Rusta idag..vet inte om det är stängt eftersom det är röd dag idag (Alla helgons dag). Det står på deras hemsida att det är öppet mellan 10-18...men kommer ihåg ÖB 30 april...Det stod att de öppnade 10 då...visst okej, åkte dit till 10...fick stå och vänta till klockan 11..tills de öppnade, jätte kul. 


Loggade nyss in på facebook..verkar vara något fel där...gick jätte segt...Men nu ska jag gå å lägga mig igen och försöka sova en liten stund...God natt/god morgon.









Av Mia Mia - 1 november 2017 18:02

...till max...1 timme kvar tills kvällspromenden...vet ej vad jag ska göra till dess...borde slänga sopor men det gör jag när jag går ut...känner mig väldigt uttråkad just nu så tänkte loggar in och skriver lite blogg om jag kommer på nåt bra att skriva om...Ser att det är väldigt många som läser min blogg därför undrar jag vad vill DU som läsare läsa om? 


Imorgon blir det nog städdag här hemma...inte för att det behövs men kan vara skönt att städa lite ibland...bara för att ha något att göra.


Om ca 3 veckor är det dags att pynta.    Riktigt mysigt. Älskar december. Luciabak,julkalender på tv, lucia på tv, uppesittarkväll med bingolotto och bäst av allt JULAFTON!! 


Va iväg och hämta 2 marsvin igår från en vän ca 6 mil härifrån. Innan vi fick ner buren från hennes lägenhet, phu...sen gick den inte in i bilen heller så fick skruva isär den till molekyler typ...väl hemma fick jag hjälp med att bära in buren sen åkte han hem till sig och ringde efter ca 1 timme och undrade hur det gick och jag sa som det va och frågade om han ville komma så han kom för att hjälpa mig och blev kvar över natten. Tack för det! Hade inte han kommit hade jag aldrig fått ihop buren. Alltid lättare när man är två stycken! 


Chattade för en tid sedan med en person som blev förbannad för att man sa vad man tyckte, han ville inte ha några diskussioner, man får inte skriva vad man tycker och känner...Det är bara han som får ställa frågor...annars blir man blockad...blev så trött på personen så jag blockade honom! Idioter finns det gott om...Varför ska bara den ena ställa frågor i en chat eller konversation? Då är det ju ingen konversation...


Nu ska jag se om jag hittar en nattfilm att kika på efter jag har tagit en promenad och givit smådjuren mat.


//Mia



Ovido - Quiz & Flashcards