Alla inlägg under oktober 2015

Av Mia Mia - 12 oktober 2015 18:20

Utmattningssyndrom är en väldigt plågsam och missförstådd sjukdom.

Jag drabbades av det 2008 och är fortfarande i det sjukdomstillståndet men får jag någon hjälp? NEJ!!


Läkaren ville inte sjukskriva mig något mer, nu är det ut och jobba 100% igen som gäller, hon friskskriver mig helt och hållet den 31.a oktober nu. Ingen halvtidsjukskrivning och ingen heltidssjukskrivning utan friskskriver mig till 100% hur i hela helvete kan dom göra så??

Jag kommer att gå in i den berömda väggen igen men det tog läkaren inte hänsyn till.


Läkaren frågade mig vad jag tänkte på framtiden - jag vill kunna vara frisk och jobba sa jag men just nu är vägen dit väldigt lång.


När jag kom hem från mötet idag va jag ledsen,arg,förbannad och mådde illa så jag kräktes.


Jag tycker läkaren har gjort helt fel i detta. Hur i helvete kan hon friskskriva en människa som är sjuk och så långt ifrån arbetsmarknaden en människa kan komma?????


När jag har varit i stan t ex handlat och kommer hem då måste jag lägga mig en stund för att vila för jag blir så illamående och får ont i kroppen, det förklarade jag också för läkaren men hon tog mig inte på allvar.


Det är så jobbigt med denna sjukdom att ingen tar en på allvar. Vad ska man göra för att myndigheter ska ta en på allvar???? Ska man behöva läggas in på sjukhus för att få folk att förstå eller vad ska man göra????


Jag känner mig helt maktlös i detta och skulle mer än gärna behöva hjälp i detta.


Var ska jag vända mig?

Var hittar jag en underbar människa som förstår mig?


Jag pratade med företagshälsovården idag och de tyckte att jag skulle byta vårdcentral...funderar starkt på att göra det, jag hade funderingar på att börja gå hos företagshälsovården men då va man tvungen att arbeta annars kostar det tusentals kronor som privatperson och det tyckte inte läkaren där va något alternativ.


Jag funderar på att ringa sjukvårdsupplysningen och höra om lite råd där...de kanske vet var jag ska vända mig eller i alla fall ge mig råd om vad jag ska göra.


Jag pratade även med den vårdcentral jag hade besökt idag och hon jag pratade med blev nästan förbannad över att jag ringde och frågade om råd....så nästa gång jag är i närheten av vårdcentralen ska jag söka mig till en annan vårdcentral!!!! Blir längre att åka men det är en av landets bästa enligt en undersökning som gjordes för några år sedan och det kan jag förstå.





Ovido - Quiz & Flashcards