Direktlänk till inlägg 5 december 2017

Dryg vecka.

Av Mia Mia - 5 december 2017 12:58

Förra veckan va jätte jobbig för mig, först blev arbetskamrat A sur på arbetskamrat B för att B hade sagt åt honom att hålla käften då vi bar in tunga saker och A sa: Bara vila, inte jobba, Bara vila hela tiden. Då hade B blivit irriterad och det förstår jag mycket väl för A gör nästan ingenting på sitt arbete...bara går och filar naglarna hela dagarna (Det är en man). Då hade A sagt åt mig att flytta på mig för att A tyckte att jag glodde på honom vilket jag absolut inte gjorde då jag pratade med en person som satt brevid mig och tittade på den personen, och jag satt väldigt bra där och jag sitter ALLTID där då kom A och tog tag i stolen jag satt i så jag ramlade ur och ställde den på ett annat ställe - han va helt galen och B sprang in (Han va ute) Hade inte en av cheferna kommit hade jag klippt till A. A backade väl lite när jag ställde mig upp och glodde på honom, men galen va han verkligen....Han har inga kamrater på arbetet...Jag vet inte om jag skulle vilja vara på ett arbete där jag inte har några vänner....


Onsdag: Jag hade märkt redan på söndagen att min hund va orolig och flåsig men jag tänkte inte alls så mycket på det utan gick och jobbade som vanligt på måndagen då hade hunden "vänt uppochner" på sängen, jag trodde mest att hon busade men tänkte att det är mycket konstigt eftersom hon aldrig har gjort så tidigare va likadant på tisdagen när jag kom hem...Försökte titta henne i ögonen men hon ville inte riktigt det...(Det är första tecknet man kan titta om något är fel) Jag tyckte hon kisade konsigt precis som att hon hade ont i ögonen..Hon verkade inte riktigt vilja vifta på svansen heller, vi va ut och åkte bil i både måndags och tisdags och då låg hon ner mer än normalt...tänkte väl inte riktigt på det heller att hon kunde vara dålig..Sen på onsdagen då jag va ledig skulle vi ta en morgonpromenad vid 9-tiden och då märkte jag att hon kissade blod...först kissade hon vanligt, sen kissade hon blod 2 gånger..Då blev det ilfart in till veterinären där hon fick somna in. Hon somnade in vid 11-tiden på onsdagen usch det va en jobbig dag. 

När jag kom hem hörde jag hennes tassar/klor mot golvet precis som man kan göra när man tar bort ett djur - det är deras sätt att tacka för tiden de har fått vara hos ägaren och att de har det bra där de är nu. 


Va riktigt rastlös på kvällen då jag är van att gå ut på promenad på kvällarna och jag är en sån person som inte går ut i onödan. Men nu börjar det lugna ner sig inom mig. Jag jobbar som vanligt och plockar här hemma nu även fast det känns riktigt tomt. Känner att vovven är här ändå. Känns skönt att hon är det. 


Min älskade lilla vovve. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Mia - Måndag 18 mars 10:52

Vem är jag egentligen? Jag kanske har fått reda på vem jag är och att jag kanske äntligen har fått en diagnos, som jag har väntat på sedan jag va jätte liten. Min mamma va/är liksom emot personer med diagnoser och tyckte att personer med diagnoser är...

Av Mia Mia - 26 september 2021 19:32

        I början av Januari började jag chatta med en person på Facebook, vi pratade om allt möjligt och allt kändes så rätt. Han lade till mig som vän men skrev ingenting, men eftersom jag kände honom sedan tidigare så skrev jag till honom o...

Av Mia Mia - 1 september 2020 00:30

                                När detta inlägg publiceras har jag redan slutat på detta företag men jag skriver detta i slutet på Augusti, så texten kan verka som att jag fortfarande jobbar där.   Nu ska jag för ...

Av Mia Mia - 19 september 2018 12:05

Jag funderar på att gå upp på heltid efter min utmattningsdepression, jag börjar äntligen bli fri från den. Jag har mått väldigt dåligt i min ums och nu de senaste 2 veckorna har jag mått riktigt bra även om jag har varit trött, men jag känner att ...

Av Mia Mia - 11 september 2018 13:11

Vilken underbar sommar vi har haft i Sverige iår mycket bad,sol och resor för min del. Nu går det mot mörkare tider, Höst-vinter-vår och sommar och sen fortsätter det vår-sommar-höst-vinter...allt går så fort snart pension.   Jag läste gamla m...

Ovido - Quiz & Flashcards