Alla inlägg under december 2017

Av Mia Mia - 15 december 2017 20:24

Först arbeta sen hem och sov en stund...sen in till stan för att hämta killen och en arbetskamrat, handla både till djuren och mig och killen. Jag köpte lite frukt och gjorde en Gino *Gott*Gott* 

Jag gjorde på: 

Banan

Äpple

Apelsin 

Riven marabouchoklad kaka 200 gram. 

Sen in i ugnen på 250 grader på grill (Ej undervärme) 

Och serveras med vanlijglass. 

Riktigt gott. 


Det ska ni prova, man kan ju ha vilken frukt som helst egentligen men jag tycker dessa är godaste frukterna. 


Fick tag på ett Nintendo 8-bit tidigare i veckan riktigt kul. Ska bli kul när jag får alla spel jag har beställt så jag kan spela lite mer och med kartong! 

Inte tänker man på att spara kartonger när man är liten/ung eller när spelen kom ut...dumt egentligen att man inte förstod bättre...

Jag hade ett NES tidigare men det sålde min dåvarande kille för att han behövde pengar till medicin utan att jag visste det....usch va arg,sur pch ledsen jag va...600 kronor sålde han det för + en hel del spel...tror det va 20 spel...


Imorgon är det julkonsert i kyrkan, det ska jag och killen gå på..det är riktigt mysigt. 



Nu ska jag lägga mig och se på film..God natt.


//Mia

Av Mia Mia - 9 december 2017 06:46

Det börjar nalkas mot jul....bara 15 dagar kvar till julafton! Känns underbart och roligt. 

Klädde granen igår, först tänkte jag klä den med vanliga julgransljus med sladd men jag hade varken tålamod eller ork att reda ut härvan så det blev en tur till Rusta och där köpte jag trådlösa julgransljus som visade sig vara värdelösa - de lös inte alls lika bra som vanliga ljus med sladd så jag fick väl försöka reda ut härvan ändå men till slut så efter många svärord och mycket tålamod så lyckades jag reda ut det..förstår inte hur det kan trasslas till när jag lägger ner det snyggt i kartongen. 


Idag är det julbak på schemat, lussebullar,pepparkakor och kokostoppar. 


Jag va till veterinären igår och hämtade min hunds urna igår kändes jätte bra att få hem den före helgen. 


//Mia

Av Mia Mia - 5 december 2017 12:58

Förra veckan va jätte jobbig för mig, först blev arbetskamrat A sur på arbetskamrat B för att B hade sagt åt honom att hålla käften då vi bar in tunga saker och A sa: Bara vila, inte jobba, Bara vila hela tiden. Då hade B blivit irriterad och det förstår jag mycket väl för A gör nästan ingenting på sitt arbete...bara går och filar naglarna hela dagarna (Det är en man). Då hade A sagt åt mig att flytta på mig för att A tyckte att jag glodde på honom vilket jag absolut inte gjorde då jag pratade med en person som satt brevid mig och tittade på den personen, och jag satt väldigt bra där och jag sitter ALLTID där då kom A och tog tag i stolen jag satt i så jag ramlade ur och ställde den på ett annat ställe - han va helt galen och B sprang in (Han va ute) Hade inte en av cheferna kommit hade jag klippt till A. A backade väl lite när jag ställde mig upp och glodde på honom, men galen va han verkligen....Han har inga kamrater på arbetet...Jag vet inte om jag skulle vilja vara på ett arbete där jag inte har några vänner....


Onsdag: Jag hade märkt redan på söndagen att min hund va orolig och flåsig men jag tänkte inte alls så mycket på det utan gick och jobbade som vanligt på måndagen då hade hunden "vänt uppochner" på sängen, jag trodde mest att hon busade men tänkte att det är mycket konstigt eftersom hon aldrig har gjort så tidigare va likadant på tisdagen när jag kom hem...Försökte titta henne i ögonen men hon ville inte riktigt det...(Det är första tecknet man kan titta om något är fel) Jag tyckte hon kisade konsigt precis som att hon hade ont i ögonen..Hon verkade inte riktigt vilja vifta på svansen heller, vi va ut och åkte bil i både måndags och tisdags och då låg hon ner mer än normalt...tänkte väl inte riktigt på det heller att hon kunde vara dålig..Sen på onsdagen då jag va ledig skulle vi ta en morgonpromenad vid 9-tiden och då märkte jag att hon kissade blod...först kissade hon vanligt, sen kissade hon blod 2 gånger..Då blev det ilfart in till veterinären där hon fick somna in. Hon somnade in vid 11-tiden på onsdagen usch det va en jobbig dag. 

När jag kom hem hörde jag hennes tassar/klor mot golvet precis som man kan göra när man tar bort ett djur - det är deras sätt att tacka för tiden de har fått vara hos ägaren och att de har det bra där de är nu. 


Va riktigt rastlös på kvällen då jag är van att gå ut på promenad på kvällarna och jag är en sån person som inte går ut i onödan. Men nu börjar det lugna ner sig inom mig. Jag jobbar som vanligt och plockar här hemma nu även fast det känns riktigt tomt. Känner att vovven är här ändå. Känns skönt att hon är det. 


Min älskade lilla vovve. 




Ovido - Quiz & Flashcards