Alla inlägg under september 2021

Av Mia Mia - 26 september 2021 19:32





I början av Januari började jag chatta med en person på Facebook, vi pratade om allt möjligt och allt kändes så rätt. Han lade till mig som vän men skrev ingenting, men eftersom jag kände honom sedan tidigare så skrev jag till honom och frågade om han lade till mig som vän av misstag (Då det brukar hända ibland). Men så va inte fallet, vi chattade mer och mer och till slut bytte vi telefonnummer, och till slut träffades vi och blev tillsammans, vi flyttade ihop i Juni och allt kändes så bra, och det känns fortfarande bra. Vi har gjort en hel del i sommar, varit till kolmården,furuvik 2 gånger, åkt med Eckerölinjen och en hel del cruisingar, kollade runt på olika lägenheter men ingen som vi tyckte kändes rätt, men till slut hittade vi en jätte mysig lägenhet så vi slog till, vi kom överens om att vi inte kan bo så här längre när vi har mögel i lägenheten, sovrummet är värst. (Se bilder) men hyresvärden gör inte ett skit, de kanske vill att vi ska bli sjuka innan de agerar? 4 av våra underbara grannar har redan flyttat. Men vi får tillgång till nya lägenheten i November. Det känns fuktigt och luktar unket när vi kommer hem i vårt nuvarande hem. Men detta ska vi alltså tvingas bo i pga att hyresvärden inte gör något....vi har tagit ut sängen i köket nu och sover där och stängt dörren till sovrummet, så det är tomt.


Jag anmälde detta mögel i början av September, men ingenting har hänt?! Vaktmästaren va väl hit och kollade och sade: "Det är ju nånting i alla fall" och det va ungefär 1 vecka sedan...sen har vi inte hört något....Näe det ska bli så otroligt skönt att slippa detta område, visst vi trivs ju i området och så men det har blivit så otroligt dåligt skött på sistone och det är flera lägenheter som har fått mögel. 


Januari: 

Träffade en kille (Min sambo)

En nära anhörig dog


Februari: Lugn månad


Mars: Lugnt

April: Lugnt

Maj: Lugnt


Juni: Va till Ullared och Furuvik, blev sambo


Juli: Va till kolmården


Augusti: Lugnt

September: Nära anhörig hamnade på sjukhus efter att denne bröt benet, mögel i sovrummet och säkert nå mer stans också, men mest i sovrummet (Se bild)

Ovido - Quiz & Flashcards