Alla inlägg under september 2020

Av Mia Mia - 1 september 2020 00:30

















När detta inlägg publiceras har jag redan slutat på detta företag men jag skriver detta i slutet på Augusti, så texten kan verka som att jag fortfarande jobbar där.


Nu ska jag för er berätta om ett företag i södra dalarna! Nämner inga namn och ingen ort men egentligen borde jag göra det så alla vet vilket företag det handlar om och att ni aldrig aldrig någonsin anlitar det eller söker jobb hos dom.


Jag har varit på företaget i 2 år och under dessa 2 år har företaget förstört mina axlar(inte bara mina), mina fötter och mina ben pga smärta. Jag får inte lyfta eller bära tungt det har jag intyg på, men det har företaget alltså struntat i nu är det värre med mina skador och jag kanska aldrig mer kommer tillbaka till arbetslivet pga detta arbete. 

Jag har frågat chefen om det fanns andra arbetsuppgifter men det fanns det ej trots att jag vet att det finns. 


En gång i våras hade jag satt mig ned på en stol pga att jag hade fruktansvärt ont i magen då kom en utav cheferna (kvinnlig) och frågade om hur det var och jag sa som det va att jag hade ont och behövde vila lite, då sa hon: Tycker du synd om dig själv? 


Nej, det gör jag inte, jag har ont i axlar,skulderbladen och magen sa jag till henne. 

Då sa hon: Sluta och tyck synd om dig själv! Upp och jobba med dig! Du är här för att jobba! 

Du har ingen rast nu! Du är ung, du ska jobba i 25 år innan du går i pension. Det är en annan som har värk där, en annan här, nä upp och jobba med dig! 


När jag och cheferna hade möte sade de till mig att de inte tänker förlänga min anställning pga att de ska satsa på 20-30-åringar istället, men alla andra utav mina gamla arbetskamrater får vara kvar 1-2 år till och de som är över 40-50-60 år får vara kvar tills de går i pension...jag förstår ingenting. Det är bara jag som får gå.


När en släkting hade åkt in akut på sjukhus frågade jag chefen om jag fick gå hem tidigare pga att "namn" åkt in på sjukhus akut då sa hon: Nej det tycker jag inte, för du har knappt varit här, vad ska du göra med ditt liv? Hur har du tänkt? 


November 2017 va det en person som hade fått för sig att jag hade suttit och tittat på honom när han jobbade vilket jag inte gjorde eftersom jag halvsov (blundade) men han kom emot mig och tog tag i stolen jag satt i så jag flög upp och gjorde illa mig ganska rejält, men jag ställde mig bara och titta på honom då sprang han tillbaka dit han höll till och sen dess har han inte sagt ett ord till mig, och cheferna tog hans parti för det är ju sååå synd om honom och cheferna är ju så otroligt konflikträdda på det där företaget! 


Chefen ringde mig tidigare häromdagen och frågade om jag kommer att bli fortsatt sjukskriven efter den 21.a och att hen skulle ha besked dagen efter hen hade ringt men hallå?! Hur fan ska jag kunna veta det???? 

Hen sa att får du inte veta det imorgon är risken stor att du kommer att få en löneskuld...öhh?? 

Hen frågade inte hur jag mådde eller något sådant utan bara körde på om lönen,fortsatt sjukskrivning? Det är inte svårt att inleda ett samtal med Hej. Hur är det med dig? 

Istället för att prata om löneskuld och sjukskrivning. Tack för det! 


När jag mådde som sämst 2014 då frågade jag om jag kunde ta ledigt vecka 44 pga att jag va tvungen att vila upp mig för att en släkting fyllde 40 år då, men det fick jag inte, men tack så jävla mycket för att jag inte klarade av att gå på hennes 40-årsfest! 


Tack för att ni har förstört 7 år av mitt liv! 

Tack för att jag har värk här och där pga er! 


Hade jag vetat att det skulle börja så inkompetenta chefer där efter en som slutade då hade jag aldrig någonsin varit kvar så här pass länge! 

Men nu ska det bli riktigt jävla skönt att slippa detta företag! Jag ska skriva en insändare i lokaltidningen också om hur de har behandlat mig! 

Ovido - Quiz & Flashcards