Alla inlägg under september 2018

Av Mia Mia - 19 september 2018 12:05

Jag funderar på att gå upp på heltid efter min utmattningsdepression, jag börjar äntligen bli fri från den.

Jag har mått väldigt dåligt i min ums och nu de senaste 2 veckorna har jag mått riktigt bra även om jag har varit trött, men jag känner att jag inte orkar att springa till läkaren var tredje månad längre och ha hjälp från en annan instans, det är väldigt påfrestande för mig och eftersom jag mår tillräckligt bra nu i min ums är jag redo att gå upp på heltid och prova får se hur det känns och hur det går och klarar jag 1 vecka blir jag väldigt glad och kommer även att fortsätta heltid som det känns nu.

UMS och annan psykisk ohälsa är väldigt vanligt idag när jag fick det trodde jag att jag va ensam men så va inte fallet men har man psykisk ohälsa tror man oftast att man är ensam...MAN ÄR ALDRIG ENSAM!


Jag har även funderat på att hjälpa barn/ungdomar som har det svårt i skolan - de som blir mobbade t ex även hjälpa djur som far illa.

Ibland tänker jag att jag skulle ha blivit veterinär istället eller något inom det yrket det tycker min man också, han tycker att jag är så otroligt duktig med mina djur och att jag verkligen sköter om dom, det är klart jag sköter om mina små älsklingar. Finns inga jag älskar mer än mina djur,min bil och min man så klart.


Idag är det besikting av bilen, hoppas verkligen att den går igeonom!

Min man skulle åka dit direkt efter han slutat jobbet, jag tycker det är skämmigt att åka in på besikting.

Håller verkligen tummarna för att min älskade bil går igenom.


Det blåser riktigt ordentligt idag, det får bli en riktig innedag idag möjligtvis att jag går ut till postlådan och ser om det är en rolig post eller om jag ska låta det ligga haha.


På fredag ska jag arbeta heltid för första gången på några månader ska prata med chefen om det eller om jag är hemma till måndag...känner mig ändå inte riktigt pigg men tråkigt att bara gå hemma också, den här veckan har varit väldigt lång, har mestdadels suttit i soffan och haft det mysigt med mig själv och tittat på film.


Ha en riktigt underbar dag alla ni bloggare och ni som inte bloggar men läser ändå!


//Mia

Av Mia Mia - 11 september 2018 13:11

Vilken underbar sommar vi har haft i Sverige iår mycket bad,sol och resor för min del.

Nu går det mot mörkare tider, Höst-vinter-vår och sommar och sen fortsätter det vår-sommar-höst-vinter...allt går så fort snart pension.


Jag läste gamla mail för en tid sedan och tänkte för mig själv att det är många som är väldigt avundsjuka därför försöker människor trycka ner en annan. Men det va så otroligt kul att läsa. Hahaha vilka idioter det finns.

Jag läste i en utav mina dagböcker jag skriver i för hand där mina mest privata tankar och känslor står och det va en riktigt hemsk läsning!

Jag läste om ett förhållande jag hade för några år sedan - vilket strul det var där föräldrar,barnen,syskonen,barnens mamma..jösses...Tur att jag kom ur den skiten.


//Mia

Ovido - Quiz & Flashcards