Alla inlägg under juni 2017

Av Mia Mia - 23 juni 2017 06:20

Nu har jag bestämt mig! Varför ska jag gömma mig för att folk mår dåligt? Det finns de som hatar,stalkar,misshandlar,mobbar,kränker,sprider falska rykten om mig...men jag orkar inte bry mig längre. Det fanns en tid då jag mådde fruktansvärt dåligt pga det min exman gjorde mot mig och han försöker än idag...men varför ska jag gå runt och må dåligt? Jag måste kunna leva mitt liv utan att må dåligt. Jag mår väldigt bra just nu och jag struntar i vad folk skriver om mig på nätet..Jag orkar inte bry mig!

Jag har blivit misshandlad både fysiskt och psykiskt, när jag va gift va det bara han som gällde...Han kunde bränna 7000 på en hel dag...sen satt han där utan pengar och klagade på att allt va fel...Han köpte bara saker till sig själv jag fick ingenting...Men det enda han köpte va cigaretter för 1000 kronor/månad...mat och vi skulle åka till affärer,hans föräldrar,syskon..Men ville jag ha något då hade vi inte råd...jag fick inte ens åka till mina föräldrar eller syskon...det va knappt så jag fick ringa till mina föräldrar...jag kunde inte ringa till mina föräldrar när han va hemma då kom han alltid in i t ex sovrummet för att han ville höra allt vi sa...körde jag ut honom så jag fick prata ifred...då va han sur resten av den veckan.

Han va vaken på nätterna och sov på dagarna i ala fall fram till 11-12 om jag inte väckte honom...han skyllde på att han spelade men till slut kom jag på honom med att titta på porr...inge fel i det, men han kunde ju vara ärlig med det tycker jag...Han började sexchatta med andra tjejer på nätet va medlem på alla möjliga dejtingsidor.

Han letade efter hemliga förhållanden på nätet och skickade bilder på sin k*k till alla möjliga tjejer.

När jag kom på honom va allting mitt fel enligt han och hans familj...En släkting till honom anmälde mig till polisen för att jag hade gjort adressändring med hans bank-id (enligt hans familj), de anmälde mig till djurskyddet för att mina hundar va aggressiva och flög på folk (Vilket inte är sant) visst de va reserverade mot främmande människor..det förklarade jag för djurskyddet...Hans familj sa även att jag hade sköldpaddor till djurskyddet vilket inte stämde..jag har haft sköldpaddor för några år sedan..Jag hade marsvin i en inhängad på 150 lång, och 100cm hög och 2 andra marsvin i en bur på 160cm lång och 90 bred tror jag den va..kommer inte ihåg exakta mått nu då jag inte har några marsvin..men det anmälde exet mig för då han tyckte att det va fel...men han kunde ingenting om marsvin i alla fall inte då. Jag är själv aktiv inom djurskyddet...idioter finns det gott om.


Han har en ny tjej nu och han är helt underbar emot och jag hoppas verkligen att han är så underbar efter nåt år också eller om han kommer att göra samma sak mot henne..varför skulle han inte göra det, när han har gjort så mot alla andra?


Visst jag har också gjort dumma saker men jag sitter inte och letar efter hemliga förhållanden!


En gång när han va jätte sur från morgon till sena eftermiddagen då gick det ut över mig kommer inte ihåg vad det va vi bråkade om men han va verkligen arg.

Han ville skilljas för (jag vet inte vilken gång i ordningen det va) då ville han att jag skulle leta på skilsmässopappren men det ville inte jag då blev han arg och tog tag i mina ben hårt och drog mig upp ur sängen och tog tag i min arm och drog mig ut från sovrummet och drog mig ut i köket och knuffade in mig i en vägg i köket till vardagsrummet. Vi skrek på varandra och jag va så arg,rädd och ledsen så tårarna rann. Jag tittade på klockan och såg att det va dags att gå ut med hundarna jag ropade på dom att vi skulle gå ut (De brukar alltid komma glatt men inte denna gång) Jag fick hämta dom och det va knappt så de kom då de riktigt kröp fram precis som en rädd hund gör.

Jag hade kopplat dom med skakande kropp och då kom han och ställde sig framför dörren så inte vi kunde gå ut och ville att jag skulle leta på skilsmässopappren innan jag gick ut.

Då knuffade jag honom men han stod emot...då knackade han mig hårt i huvudet med knyten näve och sa/skrek: -Ja men då får du använda den lilla hjärna du har där inne.

Så flyttade han på sig till slut så jag och hundarna kunde gå ut...när vi precis hade öppnat dörren sa han, om du ringer någon när du är ute blir det synd om dig när du kommer in.

Vad som hände efter det kommer jag tyvärr inte ihåg...men jag tror att han hade lugnat ner sig väldigt mycket. Jag har skrivit ner allt i min dagbok som jag har gömt på ett ställe här i stan.


1 månad senare skiljdes vi med mycket tjafs och bråk..han skulle anmäla mig för att jag inte åkte och hämtade honom så att han kunde hämta sina saker...men han kom ner några dagar senare för att hämta sina saker när han hade lugnat ner sig och det va verkligen fina dagar då vi kunde umgås utan tjafs och bråk.

Jag har bevis på allt det han har gjort och jag har polisanmält detta. Polisen förhörde honom..vad hände sen? Jo,det lade ner utredningen..trotts att det finns bevis?

Trotts att han har erkänt i sms att han misshandlat mig så lägger de ner utredningen....


Men ta fast fortkörare och fyllekörare kan de göra..men hjälpa misshandlade kvinnor kan de inte göra...mitt och säkert många andra kvinnors förtroende för poliser ligger inte på plus i just den frågan.


Trevlig midsommar till er alla!





Ovido - Quiz & Flashcards